معماری چیست ؟
معماری(Architecture)، هنر و تکنیک طراحی و ساختمان، به عنوان از مهارت های
مرتبط با ساخت و ساز متمایز است. تمرین معماری برای تحقق هر
دو الزامات عملی و بیان کننده به کار گرفته شده است،
و در نتیجه آن را در خدمت هر دو پایان سودمند و به پایان می رسد.
اگرچه ممکن است این دو پایان متمایز باشند، اما نمی توان آن ها
را از هم جدا کرد، و وزن نسبی که به هر کدام داده می شود می تواند
به طور گسترده ای متفاوت باشد. زیرا هر جامعه ای— چه بسیار پیشرفته و چه کمتر،
ساکن یا چادری— با جهان طبیعی و جوامع دیگر رابطه ای فضایی دارد، ساختارهایی
که تولید می کنند، در مورد محیط زیست خود (از جمله آب و هوا)، تاریخ، مراسم،
و حساسیت هنری و همچنین بسیاری از جنبه های زندگی روزمره، بسیار آشکار می کنند.
ویژگی های معماری ؟
ویژگی هایی که یک کار معماری(Architecture) را از دیگر سازه های ساخته شده متمایز می کند،
تناسب کار برای استفاده توسط انسان به طور کلی و انطباق آن با فعالیت های خاص انسانی،
ثبات و دوام ساخت کار، و ارتباط تجربه و ایده ها از طریق شکل آن است.
همه این شرایط باید در معماری فراهم شود. دوم ثابت است،
در حالی که اول و سوم در اهمیت نسبی با توجه به عملکرد
اجتماعی ساختمان متفاوت است. اگر تابع است که در واقع سودمند، مانند یک کارخانه،
ارتباط از اهمیت کمتری برخوردار است. اگر تابع است که به طور عمده بیان کننده، مانند
در مقبره یادبود، سودمندی یک نگرانی جزئی است. در برخی ساختمان ها مانند
کلیساها و تالارهای شهر، سودمندی و ارتباطات ممکن است از اهمیت یکسان برخوردار باشد.
طراحی داخلی دکوراسیون
شباهت و تفاوتها طراحی داخلی با مهماری داخلی :
سه عبارت طراحی داخلی دکوراسیون ، معماری داخلی
طراحی داخلی و دكوراسیون داخلی معمولا به غلط به جای
یكدیگر مورد استفاده قرار می گیرند.
معماری(Architecture) شباهت و تفاوتها طراحی داخلی با مهماری داخلی بیشتر...
تاریخ معماری
مقاله حاضر در درجه اول با اشکال، عناصر، روش ها و نظریه معماری رفتار می کند.
برای تاریخ معماری(Architecture) در دوران باستان، بخش های مربوط به یونان باستان و رم در معماری
غربی را ببینید؛ و همچنین هنر و معماری آناتولی؛ هنر و معماری عربی؛ هنر و معماری
مصر؛ هنر و معماری ایرانی؛ هنر و معماری بين النهار؛ و هنر و معماری سِیرو-فلسطینی.
برای درمان های بعدی تاریخی و منطقه ای معماری، به معماری آفریقایی نگاه کنید؛
معماری چینی; معماری ژاپنی؛ معماری کره ای؛ هنر اقیانوسی و معماری؛ معماری
غربی؛ هنرهای آسیای مرکزی؛ هنرهای اسلامی؛ هنرهای جنوب آسیا؛ و هنرهای
آسیای جنوب شرقی. برای بحث در مورد محل معماری و نظریه معماری در زمینه هنر،
به زیباشناسی نگاه کنید. برای اشکال مرتبط با بیان هنری، به شهر نگاه کنید؛ طراحی داخلی; و برنامه ریزی شهری.
معماری داخلی
معماری(Architecture) داخلی برای واحد اجتماعی تولید می شود: فرد، خانواده، یا قبیله و وابسته به آنها،
انسان و حیوان. این سرپناه و امنیت برای عملکردهای فیزیکی اساسی زندگی و در زمان های
دیگر نیز برای فعالیت های تجاری، صنعتی، یا کشاورزی که واحد خانواده را درگیر می کند به
جای جامعه فراهم می کند. اصول اولیه معماری داخلی ساده است: جایی برای خوابیدن،
تهیه غذا، غذا خوردن، و شاید کار کردن؛ جایی که نور دارد و از آب و هوا محافظت می شود.
اتاق یکه و با دیوارهای پر پشت و سقف، در، پنجره و دلها از ضروریات است؛ همه چیز لوکس است.
معماری بومی
در بسیاری از جهان امروز، حتی در جایی که موسسات در یک روند مداوم از تغییر بوده اند،
انواع خانه از منشاء باستانی یا ماقبل تاریخ در حال استفاده است. در ایالات متحده صنعتی،
به عنوان مثال، انبارها بر اساس طرحی که در هزاره اول پیش از تاریخ اروپا در اروپا به کار گرفته شده است،
ساخته می شود. نیروهایی که یک تکامل پویا از سبک معماری در ساختمان های
اجتماعی تولید می کند معمولاً در خانه و مزرعه غیر فعال هستند. زندگی افراد
متوسط ممکن است با اساسی ترین تغییرات در نهادهای خود تغییر ینداده باشد.
مردم می توانند به طور پی در پی برده باشند، رُبع یک سلطنت، و رأی دادن به
شهروندان بدون داشتن وسیله یا تمایل به تغییر آداب و رسوم، تکنیک ها،
یا محیط اطراف خود. فشار اقتصادی عامل عمده ای است که باعث می شود
افراد متوسط خواسته های خود را به سطحی بسیار پایین تر از آن محدود کنند
که تکنولوژی زمان خود قادر به حفظ آن است. غالبا ً ساختارهای جدیدی با تکنیک های
قدیمی می سازند زیرا آزمایش و نوآوری هزینه بیشتری نسبت به تکرار دارد.
اما در فرهنگ های ثروتمند اجازه اقتصاد و آداب و رسوم را تشویق معماری
به ارائه راحتی مانند بهداشت، روشنایی، و گرمایش، و همچنین مناطق جداگانه
برای عملکرد های متمایز، و این ممکن است به عنوان ضرورت در نظر گرفته شود.
همین علل تمایل دارند که با آرزوهای معماری نهادی، به جای آن، به جای آن، به جای آن، بر عملکرد سودمندی و بیان کننده تأکید کنند.
معماری "قدرت"
با افزایش ثروت و کارکردهای بیان کننده، نوع خاصی از ساختمان داخلی قابل تشخیص است
که ممکن است معماری(Architecture) قدرت نامیده شود. در تقریباً هر تمدنی الگوی جامعه به چند نفر
از اعضای آن قدرت بهره گیری از منابع جامعه در ساخت خانه ها، کاخ ها، ویلاها، باغ ها و
مکان های تفریحی خود را می دهد. این تعداد اندک که معمولاً مزیت های آن از تمایزات اقتصادی،
مذهبی یا طبقاتی ناشی می شود، قادرند از تنوع بی نهایت فعالیت های داخلی که با موقعیت
بیشتر ارتباط دارند، برخوردار باشند. این ها حتی می توانند شامل کارکردهای مشترک باشند:
کاخ امپراتوران فلاویان در روم باستان، فعالیت های دولت و سیستم قضایی را در خود جا داده است؛
کاخ ورسای که یک شهر کامل در خود بود، ملزومات و تجملات زندگی را برای چندین هزار نفر از تمام
طبقات فراهم می کرد و مرکز حکومت برای امپراتوری لویی ۱۲ بود. معماری قدرت ممکن است یک
تابع بیان پیچیده، بیش از حد، از آنجا که نماد قدرت ظرافت یا نمایش یک مسئولیت یا یک ضرورت
(و اغلب تقصیر) قدرتمند است. از آنجا که این تابع معمولا نه آنقدر به دنبال لذت از حمایت
کنندگان به عنوان موقعیت اجتماعی خود را به دیگران نشان می دهد، معماری قدرت
تبدیل به اجتماعی و همچنین داخلی. در دموکراسی هایی مانند یونان باستان و در
دنیای مدرن غرب، این نمایش قدرت ممکن است بیشتر محفوظ بوده باشد، اما هنوز قابل تشخیص است.
معماری(Architecture) و دکوراسین داخلی :
ساختمانچی : رعایت اصول در دکوراسیون داخلی و بهینه سازی فضا و همچنین رعایت استانداردها و توجه
به علایق افراد میتواند همواره باعث ایجاد آرامش ، جذابیت و حس حضور و ماندن در آنجا
گردد و این نکته ای است که بایستی جهت بازسازی و دکوراسیون داخلی هر فضا به آن توجه نمود .
موضوع دیگر که از اهمیت فوق العاده ای در رسیدن به این نتیجه خوب باید رعایت شود
توجه به نورپردازی است زیرا اجسام در فضاهای مختلف به خودی خود دیده نمیشوند و تنها عاملی
که سبب دیده شدن آنها میشود بی شک نور است . حالا اگر این عامل بسیار مهم به
درستی و بر اساس اصول و استانداردهای لازم هر محیط لحاظ نشود بی شک آن
فضا رنگ و بوی خود را به دست نمی آورد و آن آرامشی که میتواند افراد را
جذب و سبب حس دعوت به آن گردد ایجاد نمیشود . متاسفانه عدم توجه
به نور پردازی معضلی است که بسیار در فضاهای داخلی و بیرونی تاثیرات
دمای رنگ مناسب هر فضا ، بی توجهی به طراحی لایه های نوری و عدم سنخیت
معماری نور و سناریوی طراح از مواردی است که به دلیل عدم آگاهی متاسفانه کمنر رعایت میشود .
:: بازدید از این مطلب : 747
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0